výstup č.2
19. 5. 2009
Příprava na ICT č.2
Probrané učivo za 1. pololetí 2. ročníku na ZŠ
- zásady chování a práce s výpočetní technikou
- informatika jako věda
- Pozná části počítače a přídavná zařízení
- Ví, k čemu slouží.
- Využívá standardní funkce počítače a nejběžnějších periferií.
- Správně zapne a vypne počítač.
- Ví, kdy má zapnout a vypnout monitor.
- Používá kliknutí a dvojklik.
- Používá důležité klávesy.
- Najde tlačítko Start, vyhledá požadované ikony na ploše.
- Pomocí ikon spustí požadovaný program.
- Spustí a vypne program.
- Samostatně zapne program pomocí ikony na ploše.
- Zavírá okno křížkem, dokáže okno minimalizovat a maximalizovat.
- Pracuje s Malováním
- Píše samostatně krátké věty.
2. pololetí – příprava na hodinu
Název tématu: Práce s textem a jeho úprava
Předmět: Základy informatiky
Ročník: 2. ročník
Pomůcky: papíry
Místo výuky: Počítačová učebna
Časová dotace: 45 minut
Očekávané výstupy a cíle:
Obecný cíl: Žáci umí pracovat s daným textem a dokáží ho upravovat, kopírovat.
Konkrétní cíle: Na konci hodiny žáci umí upravit písmo, barvu i velikost písma.
Na konci hodiny žáci umí text kopírovat v rámci jednoho dokumentu.
Kompetence:
Kompetence k učení – Žáci spolupracují s ostatními žáky, používají své poznámky.
Kompetence k řešení problémů - žáci jsou vedeni zadáváním úloh a projektů k tvořivému přístupu při jejich řešení.
Kompetence pracovní - žáci dodržují základní pravidla pro práci s výpočetní technikou
Vyučovací hodina:
Úvodní část 10 minut
Uvítám žáky na hodině, zopakujeme si, co jsme se naučili minule. Krátce si zopakujeme, k čemu slouží MS Word, kde ho najdeme, jaké má funkce a k čemu všemu ho můžeme použít.
Hlavní část 30 minut
Nejprve vysvětlím dětem, co budeme vytvářet. Jejich úkolem bude upravit text, nejlépe nějakou básničku o jaru. Budou muset požít nejméně tři druhy písma, tři různé barvy a různé podbarvení textu. Tuto práci budou muset překopírovat. Vysvětlím žákům na jednom příkladu, jak postupovat a dále budou pracovat samostatně a já jim budu k dispozici. Až budou mít úpravy hotové, svou práci uloží na plochu a já práce překopírují na paměťový klíč a všechny práce si vytiskneme na tiskárně. Výsledné materiály použijeme ve výtvarné výchově k vytvoření přáníčka.
Závěrečná část 5 minut
V závěru si krátce zopakujeme, co jsme se dnes dozvěděli nového. Pochválím děti za spolupráci. Dám ji prostor pro jejich dotazy a zadám jim domácí úkol (nakreslit obrázky k básničce, kterou upravovaly)
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář